Breloc personalizat logo

Istorie brelocuri

BRELOCURI

De ce le purtam mereu cu noi? Un accesoriu cu o istorie lunga dar si cu o serie de utilizari surprinzatoare.

 
  • Scurta cronologie a istoriei brelocurilor
  • Despre Frederick J. Loudin, inventatorul cheitei de fixare a brelocurilor
  • Brelocurile in lumea autovehiculelor
  • Brelocurile personalizate si turismul
  • Brelocurile – o marca a Americii
  • Brelocurile personalizate, un obiect potrivit pentru a fi colectionat
  • Motive pentru care sa folosesti brelocuri personalizate pentru promovare
  Mai tii minte acea vacanta din Grecia cand ti-ai cumparat un breloc cu imaginea zeilor din Olimp? L-ai pus la chei si astfel, de fiecare data cand il privesti, un zambet involuntar iti apare pe buze, amintindu-ti cat de minunat te-ai simtit. Aceste accesorii mici – brelocurile – continua sa se bucure de popularitate si sa aiba un impact semnificativ. Sunt perfecte pentru a face parte din campanii de promovare sau chiar si pentru a fi daruite in diferite ocazii, atunci cand optezi pentru un cadou simbolic si original. Dar pana la urma cine a inventat brelocurile? Cum sunt folosite in viata de zi cu zi si cum de reusesc sa ramana atat de populare? Daca esti pasionat si curios din fire, haide sa vedem mai amanuntit despre ce este vorba. La finalul acestui articol vei afla motivele pentru care sa cumperi brelocuri personalizate, si de unde poti sa faci asta, daca iti doresti sa ai parte de experienta placuta.

O scurta cronologie a istoriei brelocurilor

Magazinele de cadouri din holurile hotelurilor sau muzeelor, magazinele online, tarabele cu suveniruri, si asa mai departe, sunt locurile cele mai recunoscute pentru vanzarea brelocurilor. In orice caz, aceste mici obiecte si-au facut debutul ca fiind aducatoare de noroc pentru civilizatiile antice. Muzeul de Arta Metropolitana din New York detine in colectia sa de artefacte, o amuleta egipteana antica ce dateaza din anul 1700 i.Hr. Aceasta amuleta reprezinta un arici de care este legata o franghie si se considera ca fiind stramosul brelocurilor de astazi. Celtii asociau iepurii ca fiind aducatori de noroc. Credeau ca prin intermediul lor pot sa comunice cu spiritele din lumea de dincolo. In plus, considerau ca a purta asupra lor un picior de iepure imbunatatea fertilitatea. Unul dintre primele brelocuri a fost folosit in anul 1893 in timpul Expozitiei Mondiale din Chicago. Un an mai tarziu, in 1894, Frederick J. Loudin, un cantaret faimos al vremurilor respective si activist al drepturilor civile, isi patenteaza inventia: cheita de fixare a brelocurilor. Deja pana in timpul celui de-al doilea razboi mondial, majoritatea soldatilor aveau asupra amulete de mici dimensiuni, considerate aducatoare de noroc. Incepand din anul 1920, brelocurile au inceput sa devina foarte populare mai ales ca suveniruri pentru turisti. Tot in acelasi an, in Philadelphia s-a celebrat centenarul clopotului Libertatii. Atunci oamenii au putut avea drept suveniruri niste brelocuri din cupru cu acest simbol national. Brelocurile si-au gasit locul chiar si in lumea sportului, cand fanii l-au indragit imediat intrucat puteau sa colectioneze mici suveniruri cu sportivii lor preferati.

Brelocurile – Suveniruri turism

In anul 1946, la parterul Casei Albe s-a deschis primul magazin de suveniruri cu tematica politica. Fostul presedinte Harry S. Truman l-a declarat oficial iar magazinul continua sa functioneze pana astazi. Din anul 1950 foarte multi producatori de masini au inceput sa ofere brelocuri personalizate pentru fiecare vehicul achizitionat. Zece ani mai tarziu, in Franta, brelocurile au fost produse in masa, fiind lansate pe piata mii de modele. In anul 1970, Hallmark a lansat colectia de brelocuri personalizate. Acestea puteau fi oferite cadou persoanelor dragi cu diferite ocazii precum Ziua Mamei, Craciun, Paste si multe altele. Incepand cu anul 1980, brelocurile si-au gasit locul si in inimile antreprenorilor care au inceput sa le utilizeze ca modalitate de promovare a afacerilor. In acele vremuri, brelocurile contineau logo-ul sau mesajul companiei, erau printate pe hartie obisnuita si apoi introduse intr-un suport de plastic.

Brelocurile din cauciuc

In anul 1990 au devenit foarte populare brelocurile din cauciuc mai ales in randul companiilor. Erau ieftine, usor de modelat intr-o varietate de forme si modele, incluzand mult prea clasicul model numarul unu, #1 , pentru echipe sportive sau cele sub forma de cheie pentru agenti imobiliari. In anii 2000, foarte populare au devenit brelocurile cu dubla utilitate care veneau impreuna cu o serie de unelte precum lanterne sau rulete. Incepand cu anul 2009, era digitala a permis si mai multa inovatie in ceea ce priveste crearea brelocurilor. Astfel ca, cei pasionati de colectionarea brelocurilor puteau sa isi achizitioneze modele care incorporau mini rame foto digitale cu ecran LCD capabile sa afiseze pana la 60 de fotografii. In anul 2011, in China, vanzatorii au inceput sa vanda brelocuri cu animale vii in interiorul lor. Fiecare model continea cate un amfibian intr-un recipient cu apa colorata si decorata cu margelute. Foarte multe momente majore din istorie pot sa fie marcate cu ajutorul unui breloc, asadar, din anul 2016 aceasta practica devine si mai populara. In ziua de astazi, in 2019, este posibil chiar sa gasesti brelocuri care au inserate in ele un key finder astfel incat sa iti poti gasi cheile ratacite prin casa, precum si multe alte modele inovative. Stiati ca in Japonia trei chei prinse impreuna sunt considerate a fi o amuleta foarte puternica? Simbolizeaza abilitatea de a deschide orice usa care conduce spre dragoste, sanatate si bogatie.

Despre Frederick J. Loudin inventatorul cheitei de fixare a brelocurilor

Din fericire, am incetat sa mai purtam asupra noastra picioare de animale incepand cu Revolutia Industriala. Aluminiul, otelul inoxidabil si plasticul au devenit mai accesibile ca oricand iar inventatori precum Frederick J. Loudin au vazut in acest lucru o oportunitate de a crea noi produse precum cheita de fixare a brelocurilor. Loudin a apartinut interpretilor Jubilee Singers, un grup de cantareti afro americani de la Universitatea Fisk. La acea vreme, studentii doreau sa stranga bani pentru a-si salva universitatea de la faliment prin muzica si au facut turnee de-a lungul cailor ferate precum si in intreaga Europa. Trupa a performat pentru nume mari precum regina Victoria, tarul Rusiei si imparatul Germaniei. Ajuns la varsta de 34 de ani, Loudin a considerat ca este deja prea tarziu pentru a-si construi o educatie superioara. Drept urmare, s-a axat spre diferite cariere, manifestand un interes deosebit fata de prelucrarea metalului. In anul 1894 a primit un brevet pentru inventia sa de fixare a brelocului. Era un dispozitiv asemanator cu o furculita care tinea cheia in apropierea incuietorii de la usa. Acest lucru a avut un impact semnificativ in a face casele mai sigure in fata jafurilor. Datorita rasismului agresiv care se petrecea in era lui Jim Crow, Loudin nu a primit recunostinta pentru inventia sa deosebita. Din contra, oamnii din jur l-au tratat cu brutalitate, trecand prin prin momente dificile in ceea ce priveste capacitatea de a asigura o locuinta adecvata pentru familia sa, precum si cele necesare traiului. Cu toate acestea, nu exista nicio indoiala ca spiritul inovator, precum si curajul de care a dat dovada, a revolutionat lumea brelocurilor.

Brelocurile in lumea autovehiculelor

Brelocurile nu ar fi devenit atat de populare daca Henry Ford nu ar fi inventat modelul T. Aceasta masina revolutionara a fost produsa pentru prima data in anul 1908 la fabrica Piquette Avenue din Detroit. Cheia pentru masina produsa de Henry Ford se diferentia foarte mult de tot ceea ce existase pana atunci. Cheia era atasata de un breloc personalizat cu logo-ul marcii. Dupa aceasta lansare istorica a modelului de chei pentru masini, tot mai multi producatori i-au urmat exemplul. Acest mic element promotional nu doar ca a adus o nota personala cheii, dar a si crescut loialitatea soferilor fata de un anumit brand de autoturisme.

Brelocurile personalizate si turismul

Masinile, si in cele din urma constructia primei autostrazi in anul 1956 au permis oamenilor sa calatoreasca mai usor ca oricand. Turismul a devenit o afacere infloritoare iar oamenii de pretutindeni erau incurajati sa calatoreasca mai mult. Astfel, magazinele de cadouri au inceput sa castige popularitate, fiind vandute tot felul de produse, incepand de la tricouri pana la brelocuri personalizate. Odata cu dezvoltarea industriei automobilelor, oamenilor li s-au oferit posibitatea de a migra liber intre slujbe, regiuni si tari. Astfel ca afacerile din domeniul imobiliar au cunoscut o crestere exponentiala – a inceput sa existe o cerere tot mai mare pentru constructiile noi. Aceasta explozie a noilor cerinte a inceput sa prinda radacini tot mai puternice mai ales in randul tinerelor familii care doreau sa isi inceapa viata intr-un anumit loc. Atasarea unui breloc personalizat de cheia casei, cu logo-ul companiei in scopul de a-si face publicitate era o practica des folosita pentru a obtine recomandari. Chiar si astazi continua sa fie practica folosita cu success de agentii imobiliari.

Brelocurile, o marca a Americii

Oamenii se simteau confortabil in noile lor case si masini, in timp ce brelocurile erau martore ale acestor momente cheie din vietile lor. Dupa razboiul din Vietnam, in incercarile de a ridica moralul oamenilor, Hallmark a creat bine cunoscutele brelocuri supradimensionate, cu mesaje motivationale. Aceasta companie a fost fondata de Joyce Clyde Hall in varsta de 18 ani din Kansas City, Missouri. Impreuna cu fratele sau Rollie Hall, cei doi au construit un imperiu al cartilor postale si felicitarilor. In anii ’70 compania a crescut intr-un mod destul de interesant sub conducerea lui Donald J. Hall. Au fost deschise mai multe magazine si lansate mai multe produse. Printre acestea se numara si brelocurile supradimensionate despre care vorbeam mai devreme, prea mari pentru a incapea intr-un buzunar, dar o  o alternativa amuzanta la clasicele felicitari oferite in diverse ocazii.

Brelocurile personalizate un obiect potrivit pentru a fi colectionat

Brelocurile, indiferent de forma, dimensiune, mesaj transmis, utilitate sau scop, reprezinta pentru multi oameni o adevarata pasiune. Sunt obiecte demne de a fi colectionate impreuna cu povestile pe care le transmit. Unele brelocuri, dincolo de valoarea lor sentimentala, sunt foarte valoroase chiar si din punct de vedere financiar. Colectionarii de brelocuri le cauta pe cele care au o adevarata semnificatie de-a lungul istoriei, care sunt adevarate simboluri pentru diferite momente cheie. Unele modele de brelocuri pot sa valoreze chiar si mii de dolari datorita unicitatii lor. Pentru colectionari, nu sunt doar niste accesorii care ne decoreaza cheile, ci reprezinta o adevarata pasiune.

Motive pentru care sa folosesti brelocuri personalizate pentru promovare

Toata lumea are sau a avut la un moment dat un breloc atasat cheilor, fie ca vorbim despre cheile de la casa, sau de la masina, breloc primit sau cumparat din diferitele calatorii. Brelocurile reprezinta mici amintiri ale momentelor cheie din viata oamenilor, incepand de la prima masina pe care au condus-o pana la calatoria epica de la Machu Pichu. Intotdeauna este o idee buna sa transformi aceste brelocuri personalizate in adevarate obiecte promotionale. Mai ales daca iti imprimi logo-ul si oferi brelocului un aspect deosebit prin care sa atragi atentia oamenilor prin forma si aspectul lor. In ziua de astazi foar breloc personalizat brelocuri personalizate piele marote multe evenimente, tururi turistice, promovari ale produselor si multe altele, sunt promovate cu ajutorul unor brelocuri personalizate. Aceste elemente au fost considerate in Antichitate ca fiind aducatoare de noroc si, chiar si astazi au puterea de a aduce norocul de partea celor care le folosesc ca modalitate de promovare. Asadar, poti incepe chiar de astazi sa le folosesti in diferite campanii de promovare cu ajutorul nostru. Noi, cei de la Smallet iti oferim ocazia de a utiliza aceste mici accesorii in diferite scopuri astfel incat sa iti indeplinesti cu succes obiectivele. Brelocurile noastre din piele naturala pot sa fie personalizate cu orice element grafic sau text la alegere. Sunt de calitate si, in mod clar iti vor aduce succesul in campaniile de promovare pe care le vei initia.  

Leave a Comment